جلسه هیئت مدیره سندیکای لوله و پروفیل با معاون امور معدنی وزارت صمت

جلسه هیئت مدیره سندیکای لوله و پروفیل با معاون امور معدنی وزارت صمت

جلسه هیئت مدیره سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی با معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت پیرامون تامین مواد اولیه، نقدینگی و نحوه عرضه ورق در بورس برگزار شد.

به نقل از سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی، اعضای هیئت مدیره سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی با داریوش اسماعیلی در خصوص تامین مواد اولیه و مشکلات این صنف دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت اظهار داشت: رویکرد این معاونت، توزیع عادلانه سود در سراسر زنجیره فولاد بوده و در این راستا همچنان به حمایت از حقوق مصرف‌کننده نهایی پایبند است.

وی افزود: با اولویت تامین مواد اولیه صنایع داخلی، صادرات محصولات نهایی با ارزش افزوده بالا و اشتغال آفرین را به شدت ادامه داده و سعی می‌کنیم خام‌فروشی را به صفر رسانیم.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: در راستای صادرات محصولات غیرنفتی با ارزش افزوده بالا، تلاش خواهیم کرد تا بیشترین محصولات نهایی در زنجیره صنعت فولاد را صادر کنیم.

اعضای هیئت مدیره سندیکا پیرامون این جلسه اظهاراتی داشتند؛

مهدی ملک ثابت، نایب رئیس هیئت مدیره سندیکا کفت: پیرو مصوبه هشتاد ستاد تنظیم بازار، باید میزان عرضه ورق گرم در بورس کالا ۴۰ درصد و ۶۰ درصد مابقی نیز در مچینگ انجام شود که آقای دکتر اسماعیلی، معاون محترم معدن و صنایع معدنی قول تا نصف ظرفیت عرضه ماهانه مبارکه را دادند.

احمد پزنده، دیگر عضو هیئت مدیره سندیکا و عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان اظهار داشت: معاون محترم معدن و صنایع معدنی صمت اعلام داشت سندیکای لوله و پروفیل فولادی در اسرع وقت و در راستای رعایت عدالت در توزیع مواد اولیه لیست اعضا و مصرف بالفعل را جهت توزیع سهمیه مچینگ فولاد مبارکه به این معاونت ارسال کند.

امرالله زمانی علویجه، رئیس هیئت مدیره سندیکا عنوان کرد: باتوجه به مشکلات نقدینگی صنایع پایین‌دست و همچنین ارائه اسناد و مدارک مرتبط با هزینه‌های تولید بیش از ۲۵ درصد در حوزه تولید کنندگان لوله و پروفیل فولادی، مقرر شد ضمن تبدیل فروش نقدی به ال‌سی دیداری، مابه‌التفاوت ۱۲ درصدی بین ورق و پروفیل در نظر گرفته شده از سوی معاونت معدنی و صنایع معدنی بدقت مورد بررسی مجدد قرار گرفته و اصلاح شود.

محمود صابری، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران و عضو هیئت مدیره سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی خاطرنشان کرد: تدوین و اجرای برنامه‌های جدید در راستای توزیع بدون واسطه و سریع ورق توسط سایر تولیدکنندگان به صنایع پایین‌دستی، تاکید بر ظرفیت‌سنجی واقعی و اصلاح سیستم بهین‌یاب از جمله موارد مورد تاکید آقای دکتر اسماعیلی، در جلسه با اعضای هیئت مدیره سندیکا بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.